Höga Kusten Bron - tänk att vi har något sådant i Sverige!



                                          2009-06-16      kl. 01:47




                       samma datum, men några minuter senare -
                                      kl. 01:52


fråga mig inte varför denna bild som togs senare, blev ljusare!
Togs från två olika håll. Motljus på den ena kanske?

Min semesterresa norrut, hade börjat många timmar tidigare och när vi
kom hit, var vi bara tvungna att ta dessa bilder!
Men, bilder gör inte utsikten rättvisa.
Man bör uppleva den på plats! 

Enligt ENIRO:
                         o 
latitud -  N62       47.910'

                            o
longitud - E017     56.407'


Enjoy!

Rondine

Kommentarer
Postat av: Kvasthilda

Det är fenomenet nattljus himmel kontra nattmörka berg o backar ger. Ögonen uppfattar ljuset helt annorlunda än vad en kamera klarar. Att första bilden är mörkare beror på att kameran läste av ljuset mot himlen, då blir bron nästan svart. I andra bilden har du mer mark o skog i bilden, då försvinner himlens kontraster. Händer mig jämnt när jag fotar häruppe.

2009-08-28 @ 20:47:24
URL: http://malmdamm.bloggagratis.se/
Postat av: Rondine

Aha.

Smart du är...

Bilden togs ju mitt i natten.

Ljust var det också, blev därför lite förvirrad

av att det kunde se så olika ut.

Den första bilden togs dock på bron när vi körde norrut.

Andra bilden, hade vi passerat över bron och kört in på en sidoväg för att få med mer av bron.

Tack Kvasthilda, för besöket och kommentaren!

2009-08-29 @ 19:29:37
URL: http://rondine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0