Jag önskar att det fanns doftblogg, så att ni

kunde känna hur denna ros, Bulgarisk oljeros
(Rosa damascena TRIGINIPETALA) doftar...



är den inte ljuvlig, så säg?
Har två buskar, en större och en mindre och de blommar ursinnigt
just nu.

Synd bara att allt har ett slut.
Även  semestern.
Min sista dag i dag.

Ska göra ngt. fler bokinlägg snart.



Mitt trädgårdsland är en katastrof!
Grodde igen fullständigt, när vi var bortresta och nu orkar jag
knappt titta på det.
Växer bäst och mest, gör de jordärtsskockor som Han som gräver planterade
och självsådd dill.



Och vad gömmer sig här då, på ängen bakom trädgårdslandet?
Jo, en fotboll.
Ditsparkad och bortglömd av Fotbollsspelaren, vars träning f.ö
startar upp igen på tisdag.
Så nu blir det till att skjutsa och hämta...



En Cikoria får besök.



So long!

Rondine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0