Hit längtar jag - här föddes jag - här blev jag människa



sommarnatt på Storavan.
(bilden har jag tagit själv, jag vill inte att du kopierar/använder den utan
att fråga mig  om lov)


Har du alltid bott på samma ställe?
Flyttat?
En gång?
Flera gånger?

Oavsett om du trivs på ett nytt ställe.
Säger du inte alltid att du ska åka hem om du åker till den plats du växte upp på?
Så är det i alla fall för mig.
Bara en arbetsdag kvar nu, sedan SEMESTER!

Förhoppningsvis vänder vädret och blir just så underbart som ni
ser på bilden ovan, från den vackraste plats man kan tänka sig.
Då kan man bänka sig i båten och fiska nätterna igenom.
Kanske gå iland på Västre Skvegge och grilla firrarna man förhoppningsvis fått.

En stekhet dag, när bromsarna och knotten är som galna,
packar man matsäcken och tar en tur upp på Gotthardsberg.
Där har man en strålande utsikt över sjön och alla bergen runt omkring.
Man får bara se till att väsnas tillräckligt mycket,
så man inte stöter ihop med björnen som brukar hålla till där.

Regniga dagar? Vill jag inte ha.
Men kommer de, får vi ta det då.
Då blir det nog en tur till centralorten.
Kanske ett besök på det kända muséet,
där jag brukade sommarjobba förr i tiden.

På Midsommarafton, när jag råkar ha en mycket jämn årsdag,
hoppas jag att mina syskon och kusiner dyker upp.
Det ska bli roligt att se dem!
Händer inte alltför ofta, eftersom vi bor så långt ifrån varandra.

Vet inte om jag hinner blogga mer innan jag åker,
eller om jag kommer att kunna göra det under semestern.
I så fall; får ni ha det så trevligt!   (lediga eller jobbande)

Rondine

Kommentarer
Postat av: Strawberriness

Vilken otroligt vacker bild! Vad duktig du är på att fota!

2009-06-14 @ 22:25:59
URL: http://strawberriness.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hemma kallar jag hemmet jag kommer i från, hem kallar jag där jag bor nu!

Jättefin bild!

2009-06-14 @ 22:28:57
URL: http://alwayslookfabulous.blogg.se/
Postat av: Cristian

Haha, guess what, i'm back! :)

2009-06-15 @ 01:36:43
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Cristian

Oj, en prenumeration - på mig? :) Tack tack tack. Det värmer väldigt djupt!



Vart är det du ska resa bort? Nyfiken! :)

För min del blir det bara jobb - i alla väder, tyvärr.

Men annars rullar det på rätt bra faktiskt.



Take Care!

2009-06-16 @ 00:38:15
URL: http://ichris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0