Rötter som går djupt ner i myllan eller snarare humuslagret... Har ni fått något liknande med posten?

kom hem efter dagens slit och hittade ett brev på köksbordet.
Innehållet såg ut så här:





Eftersänt från min gamla adress i Stockholm, varifrån jag flyttade för snart fem år sedan.
På kuvertet satt också en klisterlapp från posten, där man hade kryssat i "adressaten okänd".
Men, man hade ändå till sist bemödat sig om att leta rätt på mig.
Om inte platsen för festen hade stått angiven (min mammas barndomshem),
skulle jag inte ha haft en aning om vem inbjudan kom ifrån.
Ingen avsändare på kuvertet, inget telefonnummer på inbjudan och inga efternamn
på dem som skrev inbjudan.
Kom fram till att Stefan är en av mina kusiner.
Inger måste vara hans flickvän eller fru?
Konstigt, kanske ni tycker.
Vet hon inte det?
Saken är den att min mamma dog när jag var tonåring.
Hon hade hela nio syskon och så länge mamma levde hade vi väl någorlunda
kontakt med hennes syskon och deras familjer.
Varje familj hälsade väl på hemma hos oss åtminstone en gång per år.
Efter mammas död hade jag väl egentligen bara kontakt med en av mostrarna,
tills dess att hon dog för kanske tio år sedan?
En del av mammas syskon fick barn efter det att hon hade gått bort.
Det betyder att jag inte ens vet exakt hur många kusiner jag har eller vad alla heter.
Stefan minns jag i alla fall.
Men han är åtminstone sex år yngre än jag och var alltså ganska liten när vi sågs senast.
Jag har alltså inte en clue, vem han egentligen är...
Och alla dessa andra kusiner också, känner dem egentligen inte.
Förutom de två som är söner till mostern som dog.
Nu ska de tydligen ha en släktträff i alla fall och eftersom jag bor i en helt annan del av Sverige
och dessutom redan har haft semester när festen ska äga rum,
kommer jag inte att tacka ja.
Synd.
Kunde ha varit skojigt.
Ska ta mig samman och kontakta Stefans storasyster som är mer jämnårig med mig
för lite uppdatering av den sidan av min släkt.



Mina kusiner på pappas sida är bara fyra stycken och dem växte jag upp med.
Vi tillbringade alltid somrarna tillsammans när vi var små, firade jul osv.
Med dem, är det en helt annan femma.
Dem, kommer jag att träffa på semestern och det ska bli så roligt!
Vilka somrar vi hade...
Vi låg i sjön och badade hela dagarna, när vi inte tog en tur med roddbåten utan flytväst.
Eller byggde kojor, lekte indianer & cowboys, stenåldersmänniskor eller tjuv och polis.
Blev mutade av farmor med pengar, läsk eller godis för att vi skulle rensa grönsakslandet.
Vi åt hallon och jordgubbar, lekte i lekstugan, fiskade och var med i höbärgningen och tusen
andra saker.

Minns NI dofterna och smakerna av er barndoms somrar?
Jag gör det och jag saknar dem.
Det blir aldrig detsamma när man är vuxen...

Kommentarer
Postat av: Erica - Gröna Lund arbetare

sv: Jo, det är alfakassan. Jag får tacka så mycket! Ha en trevlig sommar!

2009-06-02 @ 00:24:00
URL: http://icasasikter.blogg.se/
Postat av: Marina

Svar: Åh, det ska bli roligt att få lite paket hemskickat (:

Jag skriver mig en liten kommentar när den är på plats.

2009-06-02 @ 08:30:34
URL: http://qute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0