En sibirisk ärtbuske

ser jag från mitt köksfönster.
Ganska nyplanterad av den som sköter om att gräva i trädgården.
I min barndoms trädgård som ligger långt härifrån, hade vi en häck av just sibiriska ärtbuskar.
De kan bli riktigt höga, men den som jag nu kan betrakta när jag äter frukost är en ynklig liten stackare.
Än så länge.
Tomten är stor och ligger dessutom på landet så jag har mycket grönt omkring mig, det tycker jag om.
Frukosten och andra morgonbestyr väntar och sedan bär det av till jobbet i tätorten.
Det får bli danskt rågbröd med fetaost och någon grönsak, te och juice.
Vad äter du till frukost?
Några rådjur vill jag INTE möta idag.
De är vackra, men jag har inte tid med dem på morgonen.

Du, vi ses.

Rondine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0