Följande har hänt idag:

1.  Fick frukost på sängen.
     Vaknade faktiskt inte förrän de gick i trappan.
     Brickan såg ut så här:




2.
  Herr Kanin skulle få lite "qualitytime" (gå lös i trädgården).
     Blev han tacksam?
  -Ja, till att börja med. Sedan rymde han.
   Jag själv och Fotbollsspelaren, letade lite pliktskyldigast i de närmaste snåren
   och ropade på honom. Han föredrog dock att INTE ge sig till känna.


3.  Han som gräver meddelade att han stämt träff med en likasinnad
     elektroniknörd. Illa vald dag om ni frågar mig...
    De träffas hos varandra, tar med sig sina högtalare, slutsteg etc. och provlyssnar.
    Snustorrt...
    Igår kom en annan e-nörd hem till oss för samma procedur.
    Då rymde ju Fotbollsspelaren och jag fältet, åkte till stan.
   Nu åkte Han som gräver iväg istället.


4.  Fotbollsspelaren och jag solade i kanonvädret.




5.  Hundarna börjar skälla.
     Vi tittar upp över solstolskanten.
     Vem kommer gående från grusvägen över vår tomt?
   -Jo, Kattjägaren (en av sommargrannarna) och hon har Herr Kanin i famnen.
    Behöver jag säga att det inte är första gången han har gått hem till henne?


6.  Sen grillmiddag.





                          ingen fin dukning här ...


7.  Herr Kanin himself, här många timmar efter rymningen och förhoppningsvis
     lite skamsen i alla fall ...




Ja, det var en sammanfattning av en ganska bra dag, trots allt.
Hoppas att ni också haft det skönt idag?

Natt från

Rondine


Kommentarer
Postat av: Alician

Fyller du år? Grattis i så fall:)

2009-06-01 @ 20:44:44
URL: http://ladygreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0