Stig på...

Och vart leder stigen?

Har nu lyckats "tappa bort" två försök till inlägg. Men skam den som ger sig!
Nu blir det tredje gången gillt. Nu förstår jag att jag måste spara som utkast innan jag förhandsgranskar?

Jag har kastat mig rakt ut i det okända.
Rädda mig!
Bloggat, har jag aldrig gjort förut.
Jag vet inte heller varför jag gör detta? Men det kanske klarnar så småningom.
Mina första rader växer fram eller ska jag kanske RADERA dem?
Märkte du min lek med orden? Kanske det blir mer av den varan, kanske inte.

Hur har din dag varit?
Själv, är jag ganska utmattad.
Omorganisation i vardande på jobbet. Många turer. Många viljor. Vi som är berörda blir som små barn.
Vi vill bli sedda! Lyssnade till! Nu!
Planeringsmöte i morgon, jag bävar...

Annars ska jag inte klaga. Vackert väder, soligt men blåsigt.
Och våren, ack så ljuvlig; blomsterprakten, dofterna, fågelkvittret. Mmmm...
Middagen var också god, men sen. Jag fick tonfisksallad med pasta till och rostat bröd.
Vad åt du?
Kom just på att jag måste rädda mina plantor, rosenskära och fjärilsblomster som står ute i trädgården för att härdas.
Inte ännu, men snart ska de få flytta.
Rosenskärorna till en rabatt och fjärilsblomstren till en stor urna.
Men, fortfarande kan nattfrosten slå till - så mina små älsklingar ska få sova inomhus tillsvidare.
Därför säger jag nu:
Godnatt.
Du kanske tittar in en annan kväll?

Rondine

Kommentarer
Postat av: Liz

Mina inlägg hamnade åxå nånstans i cyberrymden ett par gånger i början. Och ingen hade jag som kunde förklara varför.

det tog ett tag innan gag fattade att det gick att ändra det du skrivit och publicerat.

alla är vi barn i början och nu är jag bättre på det här med att fixa inlägg och klippa och klistar än Dottern.

Jag är 40 och har bloggat 1 år, hon är 20 och har hållt på med datorer hela livet.

Kram från Liz :)

2009-08-05 @ 23:07:57
URL: http://chiclady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0