Lite biverkningar blev det...

Vaccinerade mig på onsdagskvällen.
Torsdagen på jobbet fram till 15-tiden var ok.
Då började jag känna mig lite krasslig.
Slutade 16:30 och när jag kom hem var jag riktig risig.
Värk i hela kroppen, så som man har vid riktig influensa.
Det blev soffläge + täcke resten av kvällen.
Familjen fick servera mig middag på bricka.
Drack mycket.
Tog aldrig tempen, men om jag hade ngn. feber var
den isåfall inte speciellt hög.
Gick och la mig vid 22, tidigt enligt mina mått.
Sov bra och gick till jobbet som vanligt igår.
Lite matt fortfarande då, men ingen kroppsvärk.
Sprutstället däremot, ömmade mer igår kväll.
Litet blåmärke där också, men har iofs lätt för att få blåmärken.

De flesta av mina kollegor hade också känningar av sprutan,
(vi tog sprutan på jobbet) men på lite olika sätt.
Frossa hade någon, en annan kände sig varm, halsont o.s.v.
Så helt smärtfritt var det inte.
Tar gärna det, hellre än flunsan på riktigt.

Ni som också vaccinerat er, fick ni några biverkningar?

Rondine


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Själv ska jag ta sprutan nästa vecka, men sambon tog den i veckan som varit, och han hade lite känningar men är helt ok nu!

Kram och trevlig helg!!!

2009-11-21 @ 21:28:03
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0