3 och 1/2 timme på stan

känns som en hel arbetsdag om ni frågar mig.
Nu är det andra helgen i rad som Fotbollsspelaren
och jag åkte dit för att köpa en vinterjacka.

Köpte en förra helgen.
När vi kom hem var hon så nöjd.
Men, när det gått några dagar, ångrade hon sig.

Alltså, åka till stan, lämna tillbaka, köpa ny...
Tonåringar kan verkligen konsten att suga musten ur en.
Sprang runt överallt och missmodet kom över oss båda.
Mig, för att jag blev less.
Fotbollsspelaren, för att hon inte trodde hon skulle hitta någon jacka.

Egentligen ville hon ha en kort jacka.
En sån som mammor inte tycker passar som vinterjacka.
Turligt nog, verkar det inte vara så inne längre?
I alla fall fanns det inte några att tala om i vår lilla stad.

Till slut blev det i alla fall en svart, lång, med luva med lurv på
och figursydd = damstorlek.
Inte någon större skillnad på den och den vi köpte förra helgen.
Förutom att den förra inte var figursydd och så priset då.
Denna var bara 500 kr. dyrare... SUCK!
Nöjd och glad, var hon även idag.
Hoppas det håller i sig, för jag vägrar att göra om proceduren.

Själv hittade jag ett par vinterkängor, som jag inte visste att
jag behövde, förrän jag såg dem och provade dem.
Svarta, av mocca och av curlingtyp, fast med två blixtlås fram.



Vitt, lurvigt foder som verkar varm och skönt.
Men, med en finess som luktar panchisvarning...

Kolla in här:



Ser ni de blågröna grejorna under sulan och nyckeln?

                               
                               Simsalabim!




              ... och så blev det broddar!
                  med hjälp av den tillhörande nyckeln...

Detta visste jag inget om, förrän jag kom till kassan och den snälla
kassörskan visade vad den vidhängande nyckeln skulle användas till.

Jag, som tyckte att de var ganska snygga...
Men, what the heck?
Jag gillar dem faktiskt och mig gör det inget att de är praktiska också.
Och det här var väl det närmaste jag kom att skriva en blogg om mode?
Vilket jag absolut inte eftersträvar, ska tilläggas!

Och för att ytterligare bekänna hur töntig jag verkligen är,
så köpte jag ett regnställ också, vilket jag däremot behöver!

I modesvängen.

Rondine
























Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Det måste var jobbigt att vara tonårsförälder, jag hade pojkar, de var måttligt intresserade av kläder.

Kängorna verkar smarta som kan förvandlas till broddade, det har man nytta av när halkan slår till...bara att låsa upp med vidhängande nyckel, hehe.

Jösses vad de kan hitta på.

2009-10-10 @ 22:09:01
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Boktokig

Vilka bra skor du hittat! Så smarta!!!



Ja, shoppa med tonårstjejer kan inte vara lätt. Man lär ju inte ha samma smak som dem.

2009-10-11 @ 09:28:16
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Boktokig

Angående nätbaserade bokcirklar... Läs här:

http://boktokig.blogspot.com/2009/10/vill-nagon-vara-med-i-bokcirkel.html

och häng med om du har lust!

2009-10-11 @ 09:57:12
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Hahaha, ja man tror ju fortfarande att man är 20!!! Eller hur!!! Sen inser man rätt så snabbt att så inte är fallet längre... och egentligen så är det ju jätteskönt!!! Eller hur!!!

Blev lite avundsjuk på "broddarna", brukar vara duktig på att halka på vintern... hihihi... får nog leta lite i någon skoaffär också, blev ju bara skor och stövlar till mina döttrar sist som du säkert sett i bloggen!!! Kram :-)

2009-10-11 @ 14:04:57
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/
Postat av: Åke Forsmark

Skitbra funktion. Fanns det rejäla kängor med såna där skulle jag köpa dem direkt!

Postat av: Djuren & Jag

Mycket praktiskt måste jag säga, en kollega hade köpt sådana men inte förrän någon av oss andra undrade vad det var för "ringar" under skorna så förstod hon vad hon köpt :) Den kassörskan var inte riktigt lika serviceinriktad som den du träffade på!



Nu ska jag halka vidare!

2010-11-26 @ 06:06:08
URL: http://annieria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0