Bloggstil

Följer ett antal bloggar mer eller mindre, varje dag.
(Lät kryptiskt och kanske tautologiskt, vad vet jag?)

Prenumererar på några via bloglovin,
men kan inte säga att jag läser dem mer än andra.
Tvärtom.
Det blir som ett dåligt samvete,
när prenumerationen dimper ner i mejlboxen varje dag.
Ofta samlas de på hög och jag kanske läser ngt. enstaka
inlägg av dem.
Nej, det är mycket roligare att själv klicka fram det man
vill läsa, vid just det tillfället.
Tycker jag.

Har funderat på vad som gör att man fastnar för
vissa bloggar?
Innehållet är ganska varierat i de bloggar jag läser.
Sättet att skriva, stilen också.

Jag tror att stilen är det avgörande,
även om innehållet också är viktigt.
I alla fall ur min synvinkel.
Om inte språket tilltalar mig,
är inte innehållet lika intressant även om
det är ett ämne som normalt intresserar mig.

Alla har verkligen en egen personlig stil,
ett tonfall, som man lär sig känna igen om
man läst den bloggen några gånger.

Alla så olika, men så personliga!
Love you guys!

Rondine

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack, hoppas jag!!! :-)

Jag tycker om din blogg!!!

Kram Pernilla

2009-10-11 @ 23:29:20
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/
Postat av: Tintin Belisida

Jag försöker verkligen att hitta en personlig stil och fotografering är ju ett stort intresse, något som väl knappast har undgått någon läsare vid det här laget... Men det lär nog bli mycket annat framöver också.

2009-10-12 @ 17:06:26
URL: http://elisannw.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0