Cabincrew, 10 minutes to landing

...så inleddes min Stockholmsresa.
   Eller inte riktigt, vi backar bandet!

   Gick upp i svinottan i måndags, duschade och gjorde mig
   klar, väckte Hsg.
   Ingen frukost.
   Hsg fick lov att skjutsa mig, ville inte
   lämna bilen på flygplatsen, obevakad i tre dgr. och två nätter.

   Vi skulle hämta upp en av kollegorna på arbetsorten, 5:40.
   Sedan flygplatsen, avgång 6:45.
   Flygplanet såg opålitligt ut, men var Sveriges
   mest miljövänliga enl. bestättningen.
   Lät också högt och illa som det propellerplan det är.

   Åt frukost på planet, men inte ingick det i biljettpriset.
   Vädret var mulet, för att inte säga dimmigt så någon
   utsikt fick vi inte.
   Lite sol ovan molnen, dock.

   Rubriken= repliken, kaptenen fällde till sina medarbetare
   efter 25 minuter.
   Längre tid tar inte resan, fantastiskt!
   Från Bromma, tog vi flygbuss till city
   och därifrån taxi till Älvsjö.

   fortsättning följer
...

   Rondine 

Kommentarer
Postat av: cecce

Usch..jag gillar INTE flyga...

Kram och en riktigt skön fredag!/C

2009-10-30 @ 08:25:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0