Hamburgare - miljövänligt?

Verkligen INGENTING spännande eller trevligt har hänt
på sistone.
Bara jobb, jobb och dåligt väder.
Mycket regnande och nu också höststormar.
Det är väl samma i hela Sverige, antar jag?
Men, visst behöver man gnälla lite ibland?

Lite trevligt, hade jag igår i alla fall.
Det är lätt att glömma när man tycker synd
om sig själv.
Fotbollsspelaren hade sin sista seriematch
för säsongen.
Bortamatch och det var min (vår) tur att köra.
Nu visade det sig, att flera föräldrar skulle
köra själva och dessutom hade en familj lånat ut
sin minibuss till tränarna, så att de kunde ta ett
gäng tjejer i bussen.
M.a.o behövde jag inte ta ngn. fler passagerare.
Passade bra, för då kunde Spelaren och jag ta en tur
till stan efter matchen.

Matchen slutade 2-3.
Synd, för tjejerna kämpade bra.
Som jag ser det, kunde de ha fått 2-3 mål till,
men organisationen i anfallet var inte den bästa.
Fick också några tveksamma frisparkar emot sig.
Resulterade visserligen inte i något baklängesmål,
men "störde" lite.

Till stan efter matchen.
Då tilltog busvädret efter att ha varit soligt och uppehåll
hela förmiddagen.
Fotbollsspelaren behövde förnya sin garderob lite.
Och vem behöver inte det, men ungdomars behov är
så mycket större...
Hittade underkläder, jeans, vinterjacka och mössa
och hon var glad som en lärka efteråt och nu längtar
hon till vintern.
Ja, jag vet. Hon är lite ovanlig på det sättet.
Tycker om snö och kyla.
Det är väl mina norrländska gener som slår igenom.

Åt lunch, hamburgare på Max.
När vi stod i kön, föll min blick på en skärmutställning
om deras miljöarbete.
Hamburgare och bra miljö är väl inget man förknippar
med varandra direkt.
När jag kom hem gick jag in på deras hemsida och läste.
De verkar ha tänkt till ordentligt,
klimatinventerat hela verksamheten,
koldioxidmärkt menyerna och klimatkompenserar genom att
medverka till trädplantering i Afrika bl.a.
Läs och bedöm själva, på deras hemsida.


Rondine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0