Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen

Se där!
Om inspirationen tryter, kan man alltid läsa andra bloggar
och vips får man ett uppslag!
Nu kan man väl nästan säga att jag härmade,
men det är inte meningen -
utan jag vill bara instämma i vad Margus säger i sin blogg
om den här figuren:



En jättebra barnskiva!
På sin blogg berättar Margus om sina favoritsånger.
Min favorit är nog vaggvisan som Klas Klättermus sjunger för
räven så att han somnar.
Vyss lull, kallar jag den visan.
Vet inte om det är korrekt.
Margus har berättelsen om Klas på stenkaka, här är CD-varianten.
Baksidan ser ut så här:



Ingen kanonskärpa, men EMI är förlaget, utgivningsåret 1985
och så finns det något som jag tror är ngt, slags id.nr på skivan,
CMCD 6052.

Lyssnade mycket på den här och andra barnskivor,
när Fotbollsspelaren var i förskoleåldern.
Nu fick jag leta i familjens gemensamma skivsamling,
för att hitta den.
Bland hennes skivor får den ju inte stå längre...
Men, Majas alfabetssånger som jag bloggat om tidigare,
fanns kvar där!

Titta nu in hos Margus och se vad hon säger om Klas!

Rondine

Kommentarer
Postat av: margus

Vi kan nästan bilda Klättermusens Vänner, hehe.

Härligt att det finns på CD! Ser att din är av betydligt nyare snitt än min gamla 78-varvare (fattas bara annat;-))

När jag snart letar CD vill jag helst hitta en med min gamla inspelning - om det går. Har ju växt upp med den. Känslan är snarare att DET SKA VARA Margareta Kjellberg, Bo Sundblad och Åke Ohlberg som sjunger. Men.. finns det inte så får man pröva nytt. Melodier och texter är ju VIKTIGAST.

2009-10-13 @ 21:41:46
URL: http://margus.bloggplatsen.se
Postat av: cecce

Åh..det var längesen! Lyssnade mycket på den när jag var liten. Finns många bra sånger där!



Ha en fin dag/C

2009-10-14 @ 12:33:44
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Dante

Tack för din kommentar! Jag förstår verkligen att ni skrattade! Det är nog inte lätt det där med språket och man ska ju kanske inte skratta åt andra som försöker sig på det -men det är ju då det blir så kul. Det ÄR ju så att då man inte ska skratta är det som jävligast att låta bli.



Kom oooosökt att tänka på vad min konfirmationspräst sa då jag och en kompis gick mannekänger med konfirmationskläderna: "Ni får gärna ta på flickorna"....

2009-10-14 @ 20:43:13
URL: http://dante.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0