Dödstrött trots att jag

sovit mer än jag brukar.
Hur kan det komma sig?

Skrev ju i våras om omorganisation/sammanslagningar
(arbetsgivarens initiativ) av enheter på mitt arbete.

Vi satt i planeringskonferenser inför det hela våren.
Våra värsta farhågor som vi hade då,
har nu besannats.

Resultatet, ett oöverskådligt kaos.
Bristfällig organisation.

Enda ljusningen på dagen, besöket hos frissan efter jobbet.
Läs gärna mitt inlägg från den 22/5 om Hårterapi.
Var tvungen att lägga mig redan vid åttatiden i går kväll,
för att jag var så slut.

Frös och kände mig ruggig också.
Läste i alla fall några kapitel i Jo Nesbös; Frälsaren,
innan jag blev för trött.

Hade sedan en konstig mardröm.
Skulle åka på en resa med jobbet, ngn. slags kick-off.
De jag skulle åka med var arbetskompisar, fast diffusa,
som det ju ofta är i drömmar.
Ändå var det mitt befintliga jobb.
Resan var inbokad sedan lång tid.
Problemet var bara att jag hade glömt bort det.

Var tvungen att åka efter de andra som redan åkt iväg.
Hade dessutom inte ordnat ersättare på jobbet och
kunde egentligen inte åka, men var ändå på väg...
Resten är höljt i dunkel.

Någon som kan tyda denna dröm?

Rondine

Kommentarer
Postat av: sanna

när du är färdig med frälsaren och har vaknat, ta snömannen av samma norman.

2009-09-07 @ 13:17:18
URL: http://sannas.blogg.se/
Postat av: Rondine

Har redan läst den.

2009-09-07 @ 14:09:01
URL: http://rondine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0