Vardagslyx

är för mig ...
att få några timmar för mig själv här hemma.
Utan störande inslag (hundar, familj, telefonsamtal, musik el. tv).
Nu menar jag inte att jag alltid störs av ovanstående.
(det skulle ju vara hemskt, i såna fall)
Det är tystnaden, jag är ute efter.
Eftertanken.
En bristvara, i dagens samhälle.
Vissa människor, har ju väldigt svårt för att vara ensamma
och möta tystnaden.
Inte jag. Jag njuter av det.
Kanske för att jag har bott i Stockholm i 26 år?
19 år av dessa i innerstan.
Dessutom arbetat 20 år i innerstan.
Har många människor omkring mig hela dagarna, på jobbet.
Har därför behov av stillhet, när jag kommer hem.

Just idag, fick jag del av den där vardagslyxen.
Slutade jobbet 13:30.
Ingen var hemma, när jag kom hem.
Kunde ta en fika och läsa tidningen i lugn och ro,
göra en internetbetalning (bokbeställning),
slappa lite och kolla runt på bloggar.
Det kallar jag vardagslyx!
Vad är vardagslyx för dig?

Rondine

                                         

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej igen!!

Vilket härligt inlägg! Vardagslyx är ju faktiskt det man längtar efter mest av allt!!! Förstår dig helt. Jag längtar just nu tillbaka till just det, när det är vardagslyx när man kan unna sig själv några minuter mellan alla måsten. Som du kanske har sett i min blogg omorganiserade de på mitt jobb så jag är just nu utan efter 18 år inom samma företag. Piss. Vad gäller Djurgårdare så är det nog helt enkelt därför att jag alltid har tyckt om deras filosofi med att "plocka upp" egna produkter ifrån närliggande klubbar och satsa på att få ett hockeylag med hjärta!!! Det är konstigt det där med att man bara fastnar för ett lag & sedan är det "kört", hihihi!

Må så gott./Pernilla (Blev något lång kommentar, men det är nog helt ok???)

2009-09-23 @ 22:50:00
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej än gång till...

Glömde ju fråga;

Hur kommer det sig att du flyttade till Stockholm???

Var det familj eller jobb eller något helt annat, (eftersom det nu inte var hockeyklubben, hihihi)

/ Pernilla

2009-09-23 @ 22:52:14
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Det du nämner är ingen lyx för mig utan vardagsmat*;) Det kan bli så när man år pensionär (något att se fram emot?!) Vardagslyx nu är väl att besöka ställen kemiskt fritt från söndagsflanörer, äta på lokal utan rusning och ...tja betrakta de stackars löneslavarnas ryk och ränn medan man själv sitter i godan ro på en parksoffa;)

2009-09-27 @ 16:20:50
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0