Andra ovälkomna hyresgäster

Tro det eller ej, men hos mig bor de året runt.
I alla fall om det är en normalvinter.
Då är de visserligen inte lika talrika som på sommarhalvåret.

Nu, däremot har de flyttat in i stora skaror.
Vilka då undrar ni?

Jo, mina FIENDER, flugorna!!!
Annars är jag inte rädd för djur eller så.

Inte ens fästingar.
Dem plockar man ju bort ganska lätt,
vare sig de går lösa eller har satt sig fast.

Myggor sitter stilla där de har tänkt suga blod.
Bara smälla till.

Men flugor?
Låter sig inte fångas så lätt.

Vårt sovrum ligger åt solsidan.
På den väggen sitter flugorna gärna, nu när vårvärmen börjat komma.
Och på kvällen då?
Vad gör de då, tror ni?

Jo, naturligtvis måste de krypa in mellan fönster och karm.
En del (de kanske är intelligentare än de andra) kan ta sig in i huset den vägen.
Andra sitter fastkletade i springan emellan och när jag öppnar för att vädra
skyndar de sig in i sovrummet.

Om jag är berdd på det, kan jag hinna mota bort dem eftersom de är lite slöa.
Tyvärr, så glömmer jag detta ibland fast jag gör det varje kväll och då-
då bryter helvetet löst!

Så var det igår kväll.
Horder av dem, dråsade in till min stora fasa.
Tycker att de är så äckliga, kan inte hjälpa det
och kan absolut inte lägga mig innan jag har förintat dem.
Vilket härmed erkännes att jag gjorde med hjälp av min vän...

                                                        

                                                         ... flugsmällan!

Vet inte varför vi har så gott om flugor, men anar att det beror
på att vi bor granne med en fårhage.
Men de är trevliga, fåren, så lite får man väl stå ut med.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch, det låter inte roligt :-(

Jag har avsky mot spindlar.... så snart är det väl dags för dem att börja krypa fram, hänga ner, springa omkring och får mig att få mardrömmar igen.... isch, isch.

Hoppas att du har förintat alla flugor nu och att de andra som fortfarande lever såg vad du gjorde så att du slipper dem... hihihihi!!! Man kan ju alltid hoppas ialla fall, iallafall på de intelligenta hihihi!!!

Kramar Pernilla

2010-04-14 @ 20:57:29
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0