Ingen svavellukt

ännu i alla fall.
Är det någon som sett det där askmolnet, eller delar därav? undrar jag.

Kanske snöfallet igår var ett resultat av hastig nedkylning, p.g.a askmolnet?

Tror nog inte det, trots allt.

Idag var vindarna ljumma och solen sken
och detta var vad jag upplevde på min promenad:



                                    Vit Blåsippa



                                      Blåsippa



              På långt avstånd och genom vegetationen.
              Ingen aning om vilken art.
              Någon slags gås förmodar jag?



                           Tussilago.
                           Små gula solar.

Kommentarer
Postat av: Björn Nilsson

Skulle kunna vara en grågås. De bör vara på inflyttning nu.

2010-04-17 @ 20:50:49
URL: http://bjornholm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0