Sol

idag, hela dagen och takdropp vid solväggarna.
Härligt!
Alla hus har gigantiska istappar och snödrivorna växer
dag för dag.
Samtidigt krymper parkeringen på jobbet i samma takt.

Trött och ont i ryggen när jag kom hem.
La mig på spikmattan och somnade nästan...
Till dess att jag hörde ett gnagande (?) ljud under fönsterbrädan.
Inne i väggen.

Visserligen har vi haft möss i pannrummet hela vintern.
Men, det här lät för kraftfullt för att vara en liten mus.

Gick fram och öppnade fönstret för att se om det kom utifrån.
Knappast troligt, sovrummet är på övervåningen.

Knackade lite på fönsterbrädan och då blev det tyst.

Tänk om man skulle vakna av att en stor råtta sprang över en?

Usch, vet inte om jag vågar somna  ikväll.

Har faktiskt inte varit uppe i sovrummet sedan jag hörde ljudet.
Kl. var omkr. 16 då.

Hoppsan, nu har visst temperaturen sjunkit till nästan 15 minusgrader.
Någon som kan bräcka det?

Rondine

Kommentarer
Postat av: Anna

för en gång skull får jag vara "värst" - 22 & jag bara längtar till jag får sätta ett + före :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0