Sverige 2010???

                                                          
    
                                                                  Lena

I måndags var jag hos frissan.
Inget särskilt med det.
Småprat.
Som vanligt, ganska trevligt.

Bläddrade i skvallerblaskor
under klippningen.

Ett uppslag i en av blaskorna
var mingelbilder från Idrottsgalan.

En bild med bildtext, retade upp
mig ordentligt!!!


På bilden fanns kulturminister  Lena Adelsohn Liljeroth
och hennes make Ulf Adelsohn.

Mig veterligen är väl kulturministern också
den högsta ansvariga för idrottsfrågor i Sverige?

Tror ni att det nämndes med ett ord?
Nej, i bildtexten stod det att det var Ulf Adelsohn med hustru Lena Adelsohn Liljeroth.
Observera vem som presenteras först...

Visserligen har Ulf Adelsson suttit i regeringen, men det var bra många år sedan.
Och, ja, det var en skvallerblaska, men jag tycker ändå att det var SKAMLIGT!

Röstar inte på Lena, men rätt ska vara rätt.
Trodde vi hade kommit längre i Sverige...


                   Rondine


                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0