Den här lilla trädkryparen



            ... var ensam i sitt slag kring vår fågelmatplats,
                när jag räknade fåglar idag för rapportering
                till Sveriges ornitologiska förening (där jag INTE är medlem).

                Många gulsparvar såg jag däremot.
                Talgoxar och blåmesar är mycket svårräknade,
                eftersom de rör sig så mycket.

                Såg även: hackspett, koltrast, grönfink, nötväcka,
                bofink, bergfink, svartmes, nötskrika, turkduva och domherre.

                Och JA, det blev mycket mildare framåt dagen, 2-3 minusgrader
                och ännu mera snö...





Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Tack för inbjudan till bokchatten men jag får nog tacka nej. Tyvärr blir det lite för lite läst för tillfället så det är nog inte alltid jag klarar av en bok på en månad. Jag kanske återkommer senare.

2010-01-31 @ 21:31:39
URL: http://hovsing.bloggagratis.se
Postat av: Anna

ja utan spikmattan vet jag inte riktigt hur det skulle gå ???

men åh vad skönt det lät med bara några minusgrader här kom vi upp i - 15 som bäst suck längtar efter lite värme....

Postat av: Pernilla

Ja, vi räknade fåglar och fågelarter för glatta livet förra helgen!!! Min sambo, (som är med i föreningen) är ju inbiten fågelskådare, med imponerande 387 sedda arter i Sverige!

Hoppas att du får en skön helg, trots att kylan och snön håller i sig....... Kram Pernilla

2010-02-05 @ 20:52:18
URL: http://smulanpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0