Tycker om

den här tv-serien...



                      Damernas detektivbyrå

    efter Alexander Mc Calls böcker om den kvinnliga detektiven
    Mma Ramotswe som lever och verkar i Botswana



          och nennes ständigt alerta sekreterare Mma Makutsi.

          Personerna, miljöerna och dialogerna är helt rätt
          och  precis som jag föreställde mig när jag läste
          böckerna.

          Mycket kärlek och humor.
          Inte minst den tecknade grafiken, eller vad det nu kan heta,
          för- och eftertexterna är helt underbara!
          För att inte tala om musiken!

          Har ni inte följt den här serien, så rekommenderar jag verkligen att
          titta på den på Svt-play!

          Rondine

Kommentarer
Postat av: Björn Nilsson

Jag har läst ett par av böckerna. Sympatiska på flera plan tycker jag. Humor, vänlighet, inte en massa otrevliga blodbad. Tror att sista delen just har kommit på svenska. TV-n slängde jag ut för ett tag sedan, så jag missar det bildmässiga. Men man kan ju läsa och skapa sina bilder själv.

2010-01-17 @ 16:01:58
URL: http://bjornbrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0