Vinterns kallaste dag

hos mig.
Gick upp vid åtta,
då var det -18,4 grader.

Sedan har det hoppat upp och ner.
Några grader hit, några grader dit.

Snöat har det också gjort i natt.
Som om det inte gjort annat på sistone?

Men, jag klagar inte.
Hör till den (som det verkar) allt mer krympande
skara som faktiskt tycker om vintern.

Saknar bara ett par skidor att sväva fram över vidderna med.
Har ett par skogsskidor uppe på mitt sommarställe,
i de djupa skogarna.
Till vilken nytta?
Är ju aldrig där så här års.

Skaffade dem året när vi bodde där och stugan byggdes.
Använde dem flitigt då.

Måste nog göra detta till ett projekt, aktivt.
Tänker aldrig på att titta på skidor när jag är i stan.

Medvetandegöra.
Så måste det bli.


                                                         




                                                           Rondine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0