Edens bakgård



av P.C Jersild
Fri Tanke förlag
2009


Roland är en alkoholiserad uteliggare som
vandrar omkring på Stockholms gator.
En dag hittar han en plånbok som gör att
hans liv får en ny vändning.
I plånboken finns ett presentkort till
ett minst sagt mystiskt företag,
ett presentkort som Roland bestämmer sig för att utnyttja.

I samma veva blir Roland "handplockad" av en man som
säger sig ha ett erbjudande till honom.
Roland tvekar först, men går så småningom med på 
att ta del av vad erbjudandet innebär.

I boken snuddar Jersild vid uteliggarens världar och miljöer,
platser som vi läsare aldrig ser eller upplever.
Platser som jag hade velat se mer av i boken,
men det var nog aldrig syftet.
Istället får man följa Rolands väg därifrån,
men inte in i samhället utan in i en slags pseudovärld.

Vill inte avslöja för mycket av handlingen,
men jag tyckte att det var både spännande
och intressant.
Jersild har ju tidigare skrivit om Storebrorssamhället
och den här boken ger en känsla av fortsättning på det temat. 
Läsvärd!!!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Den låter bra. Jag kommer inte ihåg om jag läst något av honom men minns att jag blev generad när vi fick se Barnens ö med skolan och det var en nakenscen...

2010-07-30 @ 15:17:56
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Boktokig

Den har jag inte läst. Den sätter jag upp på min läslista!

2010-08-02 @ 12:41:20
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0