Tre dagar


                           
                                              Mynttorget


spenderade dottern och jag i Stockholm.
Kom hem natten till torsdag.
Maken brukar inte följa med, känner inte samma behov
av att återknyta.
Logistikproblem med hundarna också.

Har blivit lite av en tradition med denna resa,
efter dotterns önskemål.
Tredje året i rad nu.
Första året bodde vi på vandrarhem.
Nu på hotell, liksom förra året.

Genom att man är medlem i Konsum och handlar,
samlar man på sig bonuspoäng i form av checkar
som kan omvandlas till hotellpremie.
Lämna premiechecken, så betalar du endast 1398:-
för två personer, två nätter med frukost på det hotell som du bokar.
Förutsatt att det hotellet är med i programmet.
Sök efter Coophotellpremie på nätet.
Rekommenderas!

Har sagt det förut, tror jag, men...
så konstigt det känns att turista där,
i staden där jag bott i så många år.
Efter långa dagar på stan, ville man bara
åka "hem".
Men, det hemmet är ju inte längre mitt
utan jag fick vackert hålla tillgodo med
hotellrummet på Hotell Karlaplan.
Åtminstone i kända trakter,
men nattsömnen blev det inte mycket bevänt med.
Återkommer till det i ett annat inlägg.



Åt sushi för första gången i mitt liv.
På ett litet ställe i Söderhallarna.
Ok. Gav det mersmak?
Föredrar nog gravad lax på svenskt vis.
Frågar du mig så är sushi överskattat.



Den här fisken som vi inte åt,
simmade omkring på Aqvaria vattenmuseum.



Den här gräsandshonan, kom fram till oss på badplatsen vid Lappkärrsberget.
En liten, citynära men ganska okänd badplats.
Ta buss 40 från Odenplan och stig av vid ändhållplatsen,
gå nerför backen och du är framme!
Alt. ta tunnelbanan till Universitetet, ta samma buss därifrån.
Tyvärr lever änderna farligt, då föräldrar som bevistar badplatsen
inte har lärt sina barn hur man umgås med djur.

Besökte Nobelmuseét också.
Intressant, men jobbigt i värmen.
Antingen finns det ingen luftkonditionering där
eller också var den trasig?


Kommentarer
Postat av: Boktokig

Det är jobbigt när man har svårt att läsa på bil och buss. För mig fungerar det bättre med buss än med bil och det beror ju också på hur kurvigt det är.



Det verkar som ni hade trevligt i Stockholm!

2010-07-02 @ 22:26:56
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0