Ingen rök utan eld

eller hur lyder nu det där ordspråket?
På fredagen började jag jobba kl.6.
Väl på jobbet, möttes jag av brandlarmet.
Kunde snabbt konstatera att det inte brann någonstans.
Fick bara inte få tyst på larmet och det tog en
bra stund, innan jag hittade någon vaktmästare
som kunde komma och stänga av det.
Lite panik fick jag... vilken början på dagen!

Sen var jag igång sent in på natten,
gjorde äppelchutney som jag "burkade".
Skulle bli pris i ett lotteri på höstfesten  som jag
var med och arrangerade till förmån för dotterns och
hennes kompisars klassresa.
Knåpade också ihop en frågesport till densamma.
Kom i säng vid ett på natten och då brände mina fotsulor
som eld.
Eld igen... fast den förra var ju förstås falsklarm
och efter en god natts sömn, var mina fotsulor helt ok.

Igår kväll, lördag, skulle så festen gå av stapeln.
Det blev faktiskt riktigt lyckat.
Drygt 80 betalande gäster hade vi sålt biljetter till.
Underhållning i form av två duktiga unga tjejer
som spelade gitarr och sjöng (var och en för sig), var ordnad.

Förrätten och efterrätten hade klassen ordnat själva,
med bistånd från oss kommittémammor.
Huvudrätten kom från en cateringfirma.
Iordningställande av lokalen, dukning, servering
fick ungarna fixa och gjorde det galant.
Diskning likaså.
Två av dem fick agera konferensiärer.
Några satt vid insläppet och tog emot biljetter.

Lotteriet, 2 ringar, såldes slut på nolltid.
De dragna vinnarna fick själva välja från prisbordet.
Frågesporten blev lyckad.
Kort sagt, det var en riktigt bra kväll och förtjänsten till klassresan blev god!

Lite trött idag bara..
Promenad.
Middag.
Dottern och jag har gjort Farsdagstårta.
Serverat den och kaffe till hennes pappa, maken.
Ringt min egen pappa och grattat.

Ska besvara ett frågeformulär från ett bokförlag nu,
om barns preferenser vad gäller, böcker, rim, ramsor etc.

Helgen gick väldigt snabbt
och vi har fortfarande ingen snö...
Dubbdäcken skulle ändå på, men det hanns inte med.
Får bli i veckan istället.
Vågar inte vänta längre.
Båten, har vi i alla fall tagit upp nu.

Kommentarer
Postat av: sanna

låter som en toppen idé. Det finns ju en massa spännande kvar där ute i vågen men man har fått svårare att finna dem. De försvinner, drunknar, i ett hav av dagens outfit och bästa sminktipset eller heminrednings-nippelpippel.

2010-11-16 @ 11:38:08
Postat av: Djuren & Jag

Härligt att det blev lyckat. Här är dubbdäcken på sen länge!

2010-11-21 @ 15:02:21
URL: http://annieria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0