Gräsänka

har jag varit i helgen.
Hundvakt dessutom.
Maken och två vänner är på spanieljaktprov på västkusten.
Den ena vännen, är han vars hund rymde när vi skulle passa den
för en tid sedan.
Denna gång, har dottern och jag tagit hand om en annan av hans hundar.
Ej rymningsbenägen, tack och lov.

Fjortisen, som jag kallar henne här på bloggen,
är den av våra hundar som fick följa med på resan söderut.
Hon har skött sig med den äran, 1:a pris i nybörjarklass.
Domarens pris och skyttarnas pris= provbäst!
Nu längtar vi till hon kommer hem så att vi får pussa på henne.
Får vänta till imorgon bitti, för de kommer mitt i natten.



   Sötaste vännen



        Det här har jag sysslat med idag, en del av dagen.
        Krattat löv och kärrat ut i skogen.
        Hann med ungefär en fjärdedel av trädgården.
        Tror att den är c:a 2500 m2.
        På den ytan har vi: 8 björkar, 5 äppelträd, 1 päronträd,
        1 litet okänt träd, en c:a 50 m lång syrenhäck,
        2 syrenbersåer, 2 jättestora och 2 mindre schersminbuskar,
        1 spireabuske och 4 rosenbuskar.
        En hel del löv och blad blir det ....
        Tycker om att kratta löv, rena terapin.
        Ungefär som att plocka bär, svamp, jaga eller fiska.
        Man är en del av naturen, helt enkelt.



           Det här har jag sysslat med hela helgen.
           Hämtat ved och eldat.
           Är annars makens syssla.
           Igår kväll eldade jag dock inte, det har varit ganska milt.
           Nu är det läggdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0