På dataskärmen

framträder flugprickarna tydligt.
Mellan fönstren och fönsterkarmarna samlar sig
körkmackarna (riddarskinnbaggarna) för vintervilan.

Varje gång jag vädrar, sopar jag ut dem.
Nästa gång är de tillbaka.
De gör långa vita spår på rutorna, suck!

Ute öser regnet ner.
Det känns som om det har regnat i en månad i streck,
men naturligtvis har det varit vackra dagar emellanåt.
Luften är tung av fukt och det är råkallt.

Hade tänkt åka till stan för jag behöver förnya min garderob
och då menar jag verkligen behöver, men det får anstå.
Vädret gör att jag bara vill stanna hemma,
helst gå i morgonrock hela dagen och kanske gör jag det också?

Det finns så många måsten och borde.
Men det kan löna sig att inte tänka alltför mycket på dem.
Jag menar, vem bestämmer vad du måste eller borde?
Ingen annan än du själv!

Mår du bättre av att t.ex äta chokladpraliner liggande i soffan
än att dammsuga, så gör det.
Dammråttorna finns ju kvar till dess att du vill attackera dem.
Kanske har de bara flyttat på sig till ett annat hörn...

Nu vill Fjortisen ha min uppmärksamhet.
Färdigskrivet, m.a.o!

        

       Fjortisen                           Körkmack
(som i själva verket är
 c:a 28 om man räknar
i människoår) 


Kommentarer
Postat av: Anna

ja en hel dag i morgonrocken skulle inte vara helt fel !!! synd på regnadet här uppe har vi haft STRÅLAND SOL idag men årets första FROST...



sköt om dej :)

Postat av: Anita

Har roat mig en stund hos dig nu. Chokladpraliner gillar jag inte men heller inte att dammsuga. Vilket ska man välja?? Det blir lite av Expressen eller Aftonbladet. Men jag bestämmer mig för dammsugning MEN när jag har lust och det vet ingen när.

Kram från mig !!!

2010-09-05 @ 16:36:24
URL: http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0