Kände...




Bilden har jag lånat från Maileg


mig som Prinsessan på ärten i natt.
Var tvungen att gå upp och skaka täcket,
för att se om jag låg på en .....
vitlöksklyfta!

Nu tror ni väl att jag är helt galen
(och det kanske jag är också),
men för att göra en kort historia lång,
så var sakernas tillstånd följande:

Har känt mig dålig i kanske en veckas tid,
typiskt när man för en gångs skull är långledig.
Haft vandrande värk; ryggraden, axlar, nacke,
vänster arm, vänster armhåla, vänster öra,
ett finger här och där.
Ingen feber eller andra förkylnings/influensasymptom.

Värken har som sagt varit vandrande på de olika
ställen som jag räknat upp, förutom ryggraden där
den har varit ganska konstant.

I onsdags ringde jag till vårdcentralen.
Här finns inga akuttider, man ringer och knappar in sitt
personnummer och blir sedan uppringd.
Fick veta att jag inte var önskvärd på fredagen,
p.g.a att man bara hade en läkare då.
Endast i yttersta nödfall fick man komma då.
????
Sköterskan jag talade med, trodde att jag nog bara
hade en virusinfektion och att det skulle gå över.

Ringde distriktssköterskan igår.
Förklarade situationen och frågade om man kunde
få komma dit och ta en sänka.
Men, icke sa nicke.
De får inte ta några prover om
man inte besökt läkare först.
Snacka om moment 22.

Jaha, vad skulle jag göra nu då?
Erinrade mig, att en exkollega brukade trycka in en vitlöksklyfta
i örat vid misstanke om öroninflammation.
Gjorde så och den (klyftan) hade såklart trillat ur örat,
varför jag så småningom letade efter den.
Hittade den, tryckte dit den, men klarade ändå
inte att sova med den hela natten.

Har också ätit vitlök, ungefär som en penicillinkur.
Ryggraden är bättre, men har som sagt ont i örat.
Tycker ändå att mina symptom är mycket skumma
och att det är förskräckligt att man inte kan få göra ett
besök på vårdcetralen!

Till saken hör att jag normalt sett är frisk.
Är mycket sällan hemma från jobbet.
Förkyld några dagar denna höst, ett sjukdomstillfälle.
Samma sak förra hösten.
Dessförinnan var det flera år sedan jag var sjuk.

Tycker inte att det är för mycket begärt att man kan
få komma in och ta en sänka.
Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0