Retar

 




                                                   

retar mig så in i bängen på Postkodslotteriets reklam!
Inte på den i tv, utan den jag får adresserad till mig
i brevlådan så gott som varje vecka.

Det är lite som hjärntvätt  på nåt sätt.
Kan tänka mig att folk tröttnar till sist
och beställer lotter bara för att slippa reklamen.

Läste just ett inlägg på ledarsidan i lokaltidningen, i  detta ämne.
Man kan tydligen inte ens avsäga sig reklamen utan
ett telefonsamtal till lotteriet.
Skribenten har försökt att sända tillbaka reklamen
och undanbett sig densamma, utan resultat.

Inte heller går det att via e-post undanbe sig denna reklam!

I en debatt tråd (särskriver här p.g.a att det såg konstigt ut annars, kunde läsas som råd
som följer på artikeln, säger sig en läsare
dock ha e-postat till lotteriet och att reklamen därefter har
upphört att komma.

Har du blivit hjärntvättad av lotteriet?

Kommentarer
Postat av: Djuren o jag

Jo då, de hjärntvättar mig också, eller försöker i alla fall. Alla pengar de lägger på reklamen kanske kunde gå ut i vinst i stället, rätt många kronor skulle jag tro. Eller till välgörande ändamål? I stället för att irritera mig... och uppenbarligen dig...

Svar: Ja man blir lite nervös, men hunden var glad och sprang runt och "skrek" med en toffla i munnen, lite glad i hatten kanske? Uppiggad var han i alla fall!

2011-01-12 @ 18:24:26
URL: http://annieria.com
Postat av: Anita

Precis det du skriver har jag stått här och sagt till min man. Varje gång jag hämtar posten och denna reklam finns med blir jag på dåligt humör.



På mig har reklamen verkat så att jag INTE tänker köpa flera lotter. Papperen åker i braskaminen omedelbart.

Tack för kommentaren hos mig.

KRam

2011-01-12 @ 19:35:28
URL: http://minplats.bloggplatsen.se
Postat av: Ylva

Jag tror de gör bort sig genom att peppra folk med reklamen, alla vet ju att de finns ändå liksom. Min man som jobbar med trycksaker säger dessutom att det är väldigt påkostat med reklam med så mycket färg och adresserad.

2011-01-12 @ 19:36:33
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: sanna

hatar den också - man vill väll inte vinna något i hop med sina grannar. kastas bums.

jag menade inte att det inte går att begravas på annat sätt utan att det ofta står att "begravningen äger rum i kyrkan" si och så även om personen har en ... pepparkvarn, oljetanker, adelsvapen, tax eller fotboll som symbol i sin annons.

2011-01-12 @ 23:22:19
URL: http://sannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0