Stockholmsspaning

Flyttade från Stockholm för snart 7 år sedan
och besöker huvudstaden max 2-3 ggr/år.
Har lagt märke till en trend där, kanske inte ny men....



           Numera tycks det finnas Sushirestauranger i vartannat gathörn
                                             i Stockholm.
                         Man behöver aldrig leta särskilt länge.
           Gå ett halvt kvarter eller vänd blicken åt ett annat håll
                                 och VIPS där finns det!
           Här är min påbörjade sushi, i närheten av Gullmarsplan/Globen.
                         Intogs under sportlovsvistelsen förra veckan.
                         Minns tyvärr inte restaurangens namn...

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Jo, sushi finns det gott om! Däremot kände jag mig jättedum när två icke-stockholmare stannade mig vid Hötorget och frågade efter närmaste pizzeria. Pizzeria? Hjälp, jag hade inte en aning... inte alls lika trångt mellan dem... (åtminstone inte precis mitt i centrala stan, annars finns det väl många)

2011-03-09 @ 19:15:51
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0