"den bara regna´ bort"

sjöng Tomas Ledin och nog gjorde den det, den här sommaren...
Här hade jag tänkt lägga in en snutt som jag filmade med kameran igår,
men det lät sig inte göras.
Skulle liksom vara ett bevis på ovanstående, men jag tror att nästan
alla i hela Sverige kan ställa upp på att så var det.
Regn i mängder.
 
Själv har jag också "regnat" (gråtit) floder i sorgen efter min pappa
som gick bort i början av sommaren.
Fast han levt med sin c-diagnos i tre år och vi alla visste att hans
tid var utmätt, är det ändå så svårt att ta till sig när det till sist tar slut.
Allt kringarbete, förberedelser för begravningen och arbetet efter
med att sortera och ta hand om kvarlåtenskapen, bouppteckning m.m,
har ändå gått bra och varit en del i sorgeprocessen.
Begravningen (borgerlig) blev fin, flera troende personer sa efteråt att
det var den finaste begravning de varit på.
Till minnesstunden efteråt, hade vi gjort iordning ett bildspel om pappas liv.
Min ena systerdotter, spelade också upp en intervju som hon gjorde med
pappa för något år sedan.
 
Tråkigt inlägg.
Men så har sommaren varit för mig, tråkig, ledsam.
 
En liten helgkryssning till Helsingfors, hann vi i alla fall med, dottern och jag.
Hon besökte också sin pappa på Gotland och jag åkte också dit några dagar.
 
      
      
     
 
     
             
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0