Midsommar

om några dagar bara,
men jag har ingen sommarkänsla alls.
Hörde på tv att juni varit den regnigaste
sedan mätningarna infördes.
Kallt har det varit också.

Jag har även andra skäl att vara nedstämd.
Min pappa gick bort för 17 dagar sedan
efter att ha varit dålig i ett par veckors tid.
Visst, han levde ett hyfsat långt liv och var
pigg och rask som jag skrivit om tidigare.
Han hade dock en obehandlad cancer
sedan tre år tillbaka.
Obehandlad, ett beslut som togs i samråd med
läkare.
Gamla människor blir tydligen jättedåliga
av cellgifter och det ville inte min pappa.
Han ville leva som vanligt, jaga, fiska, jobba
i skogen som han gjort i hela sitt liv.
Det fick han också göra.
Ändå känns det ofattbart och oerhört ledsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0