Ledig imorgon

Ska gå på dotterns skolavslutning.
Har inte missat en enda hittills.
Ska bli skönt med en ledig dag mitt i veckan
och roligt och stämningsfullt med skolavslutning också...

Här på orten har man avslutning i kyrkan.
Brukar också sjungas Den blomstertid nu kommer
och I denna ljuva sommartid.

Är själv inte troende och går aldrig i kyrkan annars,
men det är ok ändå med avslutning där, tycker jag.
Bara man slipper "predikningar".

Annars diskuteras det ju mycket i dessa dagar om den
konfessionsfria skolan och hur lagen ska tolkas.

Hur gör man på din ort?





För övrigt kämpar jag på med min stegtävling.
Går både med och utan hundar.
Men, min bästa hundkompis är inte längre med.
Tror att jag kommer att gå "i mål" imorgon.
Har gått 690,6 km sedan vi startade 1/4.


I torsdags i förra veckan deltog jag i mitt fjärde Vårrus.
Roligt sätt att umgås  med kompisar, att ta ut sig riktigt ordentligt!





Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Åh, vad mysigt att du har kunnat vara med på din dotters alla skolavslutningar. Jag kommer tyvärr inte att kunna det eftersom jag är lärare. Tråkigt!



Jag tycker att det är stämningsfullt att ha skolavslutning i kyrka, men här har vi inte det. Vi har ingen kyrka i närheten.



Ja, det kanske är bäst att göra ett sommaruppehåll. Det kan vara svårt att hitta en tid att chatta på under semestertider.

2010-06-15 @ 17:13:57
URL: http://boktokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0