Kunde ha kört på ett rådjur i morse

Turligt nog var det en bra bit framför bilen, 75 meter kanske?
Och det for som ett spjut över vägen så det var aldrig någon större fara...
För övrigt är det mycket vilt kring vägarna så här års.
Just när det gäller rådjur, kan det vara bra att veta att geten (honan), stöter bort sina fjolårskid nu -
för att ge plats åt de nya små liven.
Vilket gör att dessa fjolårskid är väldigt vilsna och irrar omkring på egen hand,
gärna på och kring vägar.
Så, kör försiktigt.
Inga bilder har jag hunnit producera, men det kommer.
Har inte så mycket ork efter jobbet och jag måste nog ta hjälp av någon närstående.
Är ingen fena på detta med bloggande och inte ens bildhantering är jag säker på.
Nu kom mina nära hem och vi ska äta tårta.
Semifinal nr.2 av ESC, står också på programmet ikväll.
Du tittar väl också?

Rondine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0