Söndagsutflykten

idag gick till ...



                           ...  Lummelundagrottan!

                                Fantastiskt ställe!
                                Åker ni till Gotland, får ni inte missa denna sevärdhet!



                            Är ingen mästare på mörkerfotografering.
                            Oskärpa dessutom.
                            Men, ni får en aning om hur det ser ut därnere?
                            Stalaktiter och Stalagmiter i långa rader och
                            alla fossiler sen...
                            Historien om "återupptäckten" av grottan i modern tid 
                           (slutet av 40- början av 50-talet) är också mycket spännande!




                          På vägen hem såg vi detta MYCKET GRÖNA hus
                          som jag bara var tvungen att fotografera!
                          Man kan inte säga annat än att det smälter väl
                          in i omgivningen!



                         Väl hemma gjorde dottern och jag en smörgåstårta
                         som vi hade till middag.
                         Lite udda middag, ja jag vet.
                         Men vi var sugna redan igår och bestämde oss då
                         för att göra det idag.
                         Inte världens vackraste tårta, men den var ganska god!

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Länge sedan jag besökte Lummelundagrottan nu, men jag kom ihåg att jag tyckte om den!



Vilken härlig smörgåstårta!!! Jag blev inte lite sugen!

2010-08-29 @ 20:46:43
URL: http://boktokig.blogspot.com
Postat av: Freedomtravel

Om det blir Gotland igen ska man kanske göra ett besök i grottan! Och ja, det där var nog det mest gröna hus jag nånsin sett...!

2010-08-30 @ 07:13:11
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Anna

sitter här och undrar vad jag är sugen på

&

en bit av den smörgåstårtan hade passat utmärkt

ser fantastiskt god ut...

Postat av: Ylva

Jag tycker tårtan är jättefin och ser god ut! Vi var i Lummelunda på skolresa i sexan och då var det översvämning så vi fick gå i vadarbyxor och hade hur kul som helst!

2010-09-01 @ 19:07:14
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0