Lediga






önskar jag att alla fick vara på Midsommarafton.
Jag tänker på alla dem som upprätthåller samhällsfunktionerna;
poliser, sjuvårdspersonal av alla kategorier, räddningstjänsten m.fl.

För att inte tala om de som jobbar i livsmedelsbutiker, på bensinstationer,
systembolaget o.s.v.

De jobbar, för att vi andra ska kunna fira midsommar i lugn (?) och ro.
Trygga i förvissningen om att de kommer när vi kallar på dem
eller finns på sin post när vi glömt att köpa gräddfil till matjesillen, 
eller just den där sortens snaps som är den enda som morbror Hilding accepterar
eller behöver tanka innan vi påbörjar färden mot firandet.

Själv firar jag med min familj, hemma hos goda vänner och på
en festplats som vi besökt i många år,
ända sen innan dottern (som nu är 16) föddes.

Trevlig midsommar på er alla!
Hoppas solen lyser på er!

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Ja, nog ska man skänka de som måste jobba såna här dagar en tanke ibland. De behövs ju verkligen! Förhoppningsvis måste det inte vara samma personer varje år, om man inte väljer det förstås. Själva har vi turen att alltid kunna vara lediga såna här dagar, skönt!

2011-06-26 @ 20:02:22
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0