Mardrömmen



                        är över!

Den började i fredags, vid 17-snåret.
Skulle gå hem från jobbet och kunde till
min fasa inte hitta mina nycklar!
På nyckelknippan satt tre nycklar,
en till bostaden, en till jobbet
och en till huset på Gotland.
Har bara två nycklar till bostaden,
en är min och en är dotterns.
Ja, ni förstår problemet?
En kollega hjälpte mig att leta, utan resultat.
Ringde en annan kollega som jag liftat
med på morgonen och hon sökte snällt igenom sin bil.
Inte heller hon kom med några glädjande besked.
Sökte längs den väg vi promenerade på,
efter att hon hade parkerat sin bil på morgonen.
Inget...
Gissa om jag har mått dåligt under helgen?
Igår åkte jag till SL:s hittegods,
eftersom jag hade åkt buss den första biten,
innan jag träffade kollegan.
Där, på SL, sa de att det var ingen idé att söka hos dem
förrän efter 2-3 arbetsdagar.
Igårkväll gjorde jag polisanmälan på nätet
och tänkte kontakta polisens hittegods senare i veckan.
Idag, kom jag tillbaka till jobbet vid 11-tiden
efter att ha varit på ett möte på en annan enhet.
Tog av mig JOBBJACKAN (som jag hade sökt igenom flera gånger
i fredags) som jag använt igår och på förmiddagen idag.
Råkar ta på ett ställe intill en söm, där det kändes lite underligt hårt...?
Klämmer lite till, känner med fingrarna och får fram-
ja just det min NYCKELKNIPPA!
Där har den legat tyst och ruvat, hela helgen och en och en halv dag till.
En tung sten föll från mina axlar, eller nåt´sånt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0