Vad får folk att gå upp i svinottan



på en ledig dag, såsom Nationaldagen?
Inte något svulstigt firande av densamma,
men väl det faktum att en stor sport- och
fritidsbutikskedja öppnade en ny och stor
butik i Heron City, redan kl. 7 på morgonen.
Vilket de visserligen marknadsfört rejält,
med ett reklamblad med lockpriser och
samma broschyr var även inlagd som bilaga
i tisdagens DN.


Ändå trodde jag i min enfald
inte att det skulle vara fler än några hundra
personer som skulle vara där vid halv 7.
Men ack vad jag bedrog mig!
Det var tusentals!
Jag hade dragit med mig dottern, men utan att
berätta för henne vad vi skulle göra. Ville inte
att hon skulle bli besviken om de cyklar som jag
spanat in till oss, skulle ta slut. Bara det, att få liv
i en trött 17-åring på en lovdag, var en bedrift.
Drygt två och en halv timme fick vi köa utanför,
innan vi överhuvudtaget kom in i Heron City.
Företaget hade ordnat kravallstaket och vakter
precis som på värsta rockkonserten.
Ytterligare en dryg timme tog det att komma in
i butiken, stånga sig fram till cyklarna, få med sig dem,
köa för att registrera dem och sedan att slutligen betala.
Men, med facit i hand, var det faktiskt värt det.

Eller vad sägs om detta?

2 st DBS Urban 28" standardcykel, Shimano Nexus 3-växlar,
både pakethållare och cykelkorg ingår.
Två bygellås och  en cykelpump, köpte jag också
samt tjänsten smartsaftey i två år (en märkning där
cykeln går att identifiera så att man kan återfå den
om den stjäls och sedan återfinns, reducerar också
självrisken i hemförsäkringen vid ev. cykelstöld).
Allt detta för 3793 kr!
Det kallar jag en bra affär...
Allt cykla hem sedan, var det lättaste på hela resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0