Jotack



(bild fr. ClipArt)

Jag lever.
Om någon undrar.
Ser att det faktiskt är några som tittat in,
trots att det var så länge sedan jag skrev något.
Har varit mycket med flytten
och mycket på jobbet.
Folk har varit sjuka.
Hög arbetsbelastning.
Är så trött på kvällarna
att jag slocknar i förtid.
Har ännu ett antal flyttkartonger att packa upp
och det har inte varit rosenrött i min nya lägenhet,
även om jag naturligtvis är glad åt att nu ha en egen bostad.
Renoveringen som förre ägaren lät utföra, är inte ok.
Brister i avloppsanslutningar bl.a.
Måste kontakta rörmokare för att åtgärda detta och
det gör mig SÅ trött.
Förre ägaren har också låtit installera en ny och fin köksfläkt.
Problemet är bara att det tydligen inte är tillåtet,
eftersom fastigheten har en slags centralfläkt/utsug
och som man ska kunna stänga av med ett vred.
Det går inte nu, då den nya fläkten är monterad där.
Det betyder att den (centralfläkten) drar dygnet runt,
vilket medför dels att den  brummar  ständigt samt
att det blir kallare än vad det kunde vara.
Finns också en massa ventiler som inte är ordentligt fastgjorda
och som sprutar in kalluft.
En del att ta tag i alltså.
När jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0