Planer för helgen

Detta ska jag göra:

Något så upphetsande som att delta i
storstädning av trappuppgången.
Alla i föreningen städar sitt eget våningsplan.
Jag har tagit på mig att skura golvet på vårt våningsplan med borste
och torka av (ska göras så enligt instruktionerna).
Dessutom ska jag putsa dörr och fönster ut mot piskbalkongen,
samt tvätta och stryka gardinen till densamma.

Måste också göra flyttstädning på förra adressen.
Jo, ni läste rätt.
Hade tre månaders uppsägningstid där,
vilket hyresvärden utnyttjade till fullo.
D.v.s jag har fått betala hyra där fram till sista mars.

Hoppas jag hinner med något roligt också,
för det behöver jag.
Någon som ska göra något skojigare?

Och senast i morgon,
måste jag lämna in semesterönskemål på jobbet.
Känns som om det bara blir tidigare och tidigare för varje år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0