Ingen powerwalk



          ... men väl en rask promenad i en timmes tid,
              ägnade jag mig åt idag (tisdag) i det ljuvliga vårvädret.
              För att det ska få kallas powerwalk, tror jag att
              man måste pendla med armarna, avsevärt mycket
              kraftigare än vad jag gjorde.
              Kändes gott i alla fall.
              Man hinner ganska långt på en timme om man
              pinnar på och jag svängde ändå rejält med armarna.
              Dessa söta, skira och väldoftande blommor,
              stötte jag på när jag nästan var hemma igen.
              Tror att det är slån?
              Ser ut som slån, men jag blev lite förvirrad av
              växtsättet...
              Dessa var riktiga träd, tycker att slån brukar vara
              mer som buskar.
              Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Björn Nilsson

Tycker det ser ut som körsbär. De rosa japanska körsbären blommar för fullt nu, och jag har sett vanliga vita som skall till att blomma.

2012-05-02 @ 11:58:26
URL: http://bjornbild.wordpress.com/
Postat av: Rondine

Ja, du kanske har rätt Björn.

Tyckte bara att blommorna var så små.

Det var också så glest med både blommor och blad.

Dessutom tyckte jag att det var piggar på grenarna, liknande dem på slån. Jag får väl gå förbi samma plats senare och inspektera vad som växer fram.

Ja, de rosa japanska har jag sett i Kungsan i lördags och på flera andra ställen också.

Otroligt vackert!

2012-05-02 @ 22:57:14
URL: http://rondine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0