Jobbat

(bilden kommer från Clip Art)
i en vecka nu efter sjukskrivningen och det känns väl
sådär...
Använder en ortos (ett slags stöd för knät som dras
på) om dagarna och jag är glad att ha den.
Knät är helt enkelt svagare än förut.
Röntgen visade ju ingen skelettskada, vilket ju är bra.
De kunde inte känna att några ligament skulle vara av,
går inte att se med vanlig röntgen.
Då måste man göra magnetröntgen, ej gjort.
Själv har jag mina funderingar.
Går ju hos sjukgymnast och en av de övningar jag
ska göra hemma; sitta på en  stol/sängkanten med
eller utan tyngd på benet, böja upp och hålla benet
rakt i 5 sek x 10 på vardera benet, känns lite läskig.
Det blir ett krasande ljud strax ovanför knäskålen.
Är ganska trött och har lite ont på kvällarna.
Nu ikväll tar jag sista tabletten av dem jag fick ordination
på efter akutbesöket.
Dyrt blev det i alla fall med den här sjukperioden.
När skatten var dragen, fick jag ut femtusen mindre än normalt.
På det kommer avgifter vid vårdbesök, hos sjukgymnast, medicin,
kryckor, ortosen och tyngder.
 
En annan utgiftspost denna månad blev lagningen av den
nya datorn, dryga 800.
Kunde ju inte komma ut på nätet.
Nu fungerar det i alla fall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0