MÅSTE

tyvärr köpa en ny dator, då min behagade ge upp förra helgen.
Eller var det kanske i början av veckan?
Den har låtit högt en tid.
Tänkte att den kanske gick varm och att det var dags att
lyfta på höljet och dammsuga lite.
Gjorde så.
Problemet var att den inte ville starta upp sig alls.
Konsulterade dotterns pappa som trodde att det kunde
vara ett ganska simpelt fel, att nätdelen behövde bytas.
Nu är jag ingen tekniker som klarar sådant själv,
men jag hittade en servicefirma alldeles intill mitt jobb.
Packade ner datorn, en stationär, i en resväska och
tog taxi till jobbet i onsdags.
Fick veta igår av serviceteknikern att det var moderkortet
som var defekt.
Om man ska kunna laga det, måste flera andra komponenter bytas,
eftersom datorn är så gammal, 6-7 år (?) och då blir det inte värt
att göra det.
Bättre att köpa en ny.
SUCK!
Nu har jag tjuvbloggat på dotterns laptop.
Blir nog en laptop för mig med.
Vet bara inte vad jag ska köpa ännu.
Prisvärt och kvalitet, men inte Mac.
Tips, någon?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0