Kunde ha petat på Jan Guillou

 
Gick på stan igår med dottern som ville köpa en vinterjacka.
På tonåringars vis är hon väldigt petig och kräsen, när det kommer till att välja kläder.
Dessutom är hon liten och späd och då är det inte så lätt att hitta sånt som passar.
Vi tittadeockså på NK:s julskyltning, så gott det nu gick.
Som vanligt var det stor trängsel kring skyltfönstren där.
Slank in på varuhuset, för att kolla deras klädavdelningar.
Hutlösa priser, men kvalitet, visst.
Hela varuhuset stank av Chanel n:o 5 och stämningen var lugn och sober.
Ingen jacka blev det, men vi. gick vidare till inredning.
 
Och vem sitter inte där på en stol, om inte självaste Jan Guillou?
Väntade på hustrun uppenbarligen, för hon dök upp strax efter.
Dottern och jag gick vidare till bokavdelningen.
Vi stannade till vid ett litet bord, där man bl.a. hade skyltat med Per Morbergs nya kokbok, som jag bläddrade i.
Vips dyker paret Guillou/Skarp upp igen och nu stod de alldeles intill oss.
Så nära att jag kunde ha stuckit pekfingret i sidan på J.G och sagt:  "killevippen" 
Vilket jag naturligtvis inte gjorde...
Vad nu det här hade med böcker och läsande att göra?
Men, jag bläddrade i en bokNK:s bokavdelning och såg en författare.
Och är inte fru Skarp också någon slags skribent?
Min senaste lästa bok är Yarden av Kristian Lundberg,  som f.ö. är en alldeles utmärkt författare.
Kristian Lundberg och Susanna Alakoski, kan man träffa i Aspuddens bokhandel på onsdag den 27/11 kl: 19:00,
då det är författarsamtal där.
Kan inte gå själv, tyvärr.
Har träning då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0