Augustimorgon

Visst känns det?
Att hösten är på väg?
Små gula löv från björkarna har placerat ut sig här och där på gräsmattan.
Fuktiga morgnar.
Vått i gräset.
Imma på vindrutan på bilen.
Blomprakten längs vägrenarna har falnat.
Bondens skördemaskin gick för fullt på ett fält här intill i går kväll.

Vaknade före mobilväckningen, vid tjugo över sex i morse.
Just i dag, när jag börjar jobba sent och kunde ha fått en skön sovmorgon.
Kunde förstås inte somna om.
Toaletten.
Morgontidningen.
Hängde tvätt.
Lång frukost.
Dubbel polarkaka med prickig korv, gurka och tomat emellan.
Kaffe.
Egenmixad fruktsmoothie (vindruvor, apelsin, päron, nektarin).
Lokalradion.
Ska strax ta en dusch.

Väntar på att evamar och Liz (chiclady) ska mejla sina adresser till mig,
så att de kan få sina vinster i tävlingen...
Sugar and Spice har redan mejlat, så hennes vinst går i väg idag.

Rondine

Kommentarer
Postat av: Liz

Oj, jag har missat att jag vunnit.

Mitt nät är hopplöst ute på Landet.

Ett mail kommer på stört :)

Kram från Liz.

2009-08-19 @ 20:25:44
URL: http://chiclady.blogg.se/
Postat av: evamar - tävlingsblogg

Jag har bara övat mig i att härda ut och bli mer tålmodig men NU har du ett mejl från mig! ;)

2009-08-19 @ 20:35:45
URL: http://evamar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0