Karminspinnare ( Tyria jacobaeae)




Nu vet jag svaret!
I ett inlägg den 31:a maj, lade jag upp en bild på en fjäril
och frågade om någon kände till den.
Tyckte själv att den var fin och hade aldrig sett just den arten förut.
Ingen i bloggvärlden nappade på frågan.
Hittade lite sidor på nätet och kontaktade en tjej, Anne Sandberg, som
hänvisade mig vidare till Artdatabanken på SLU.
Björn Cederberg, som arbetar där, visste förstås.
Resultatet ser ni i rubriken...
Nu kan jag åtminstone en fjärilart till, förutom påfågelöga, citronfjäril och blåvinge.

Rondine

Kommentarer
Postat av: sanna

skam den som ger sig!

2009-09-07 @ 13:38:48
URL: http://sannas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vacker fjäril. Har aldrig sett nåt liknande.

Tack för tipset om SLU:s Artdatabank! Lagt den i favoriterna. Den kommer till nytta.

2009-09-09 @ 19:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0