Trött

Orkar inte skriva så mycket för tillfället.
Är kanske inte stressad direkt, men jag spar på krafterna.

Börja jobba tidigt i morgon.
På eftermiddagen har vi Luciafirande på jobbet
och gissa vem som ansvarar för Luciatåget?

Sedan är det det här med konstinköpen.
Roligt, som jag nämnde tidigare men allt
sker under tidspress - måste ha inköpen
klara på onsdag.
På torsdag har vi arbetsplatsträff/julfest och då ska
utlottningen ske av alla alster.

Med inköpen följer också en hel del kringarbete,
kontakt med konstnärerna och överenskommelse
om affären med löfte om leverans i tid.

Inte det lättaste alla gånger.
Mail är inte det effektivaste sättet att komma i kontakt
med en konstnär (generaliserar).

Samla in och katalogisera alla verk.
Redovisa kvitton och fakturor till lotteriansvarig.
Sammanställa information om de olika konstnärerna.
På torsdagen ska sedan allt ställas ut/arrangeras i lokalen
i god tid innan dragningen, för att de som är ombud
för ngn. som ej kan delta, ska kunna lämna info. vidare
om vad som finns att välja på.

Lotteriet går till så att varje deltagare har ett eget nummer
som den deltar med.
Lotteriföreståndaren drar antingen själv, den första vinnaren eller
utser någon att dra första lotten.
Vinstnumret får den stora äran att välja första vinsten.
Många väljer förstås efter värdet på vinsten, en del har andra premisser.
Sedan får vinnaren dra nästa lott osv.

Nu lät jag som en martyr, tror jag?
Har ju själv tagit på mig detta, så jag klagar inte.
Det ÄR roligt!
Men, lite pressande.
Måste sova nu.

Till Margus & Pernilla: Tack för uppmuntran!

Till Roger: Nej, jag målar inte själv. Skulle dock ha varit roligt att kunna...


Rondine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0