Så här såg det ut när jag "hade tvättstugan" på mitt sommarställe onsdagen den 24/6



Bordet till utemöbeln, tvättmedelspaketet, babybadkar att tvätta och
skölja i, hink att hämta vatten med, balja att lägga den färdiga tvätten i.



Primitivt?
Ja. Men, faktum är att jag älskar att stå ute och tvätta kläder för hand.
Man tänker så bra då.
Har rinnande, kallt (än så länge) sommarvatten inne i stugan.
Föredrar ändå att tvätta utomhus för att stugan är så liten.
Det blir så slabbigt och blött annars.
Hänger sedan tvätten på strecket att torka.
Doftar underbart ...
Om det är vackert väder, "duschar" vi utomhus också.
Annars åker vi hem till min pappa som bor några kilometer bort.
Inte varje dag, ska tilläggas.
Så man är inte fräsch som en nyponros hela tiden precis...

Ännu en rapport från min semester avslutas härmed.

Rondine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0