DAGENS IRRITATIONSMOMENT

får bli mitt enda inlägg idag.
VARFÖR denna förstörelselusta?
Till vilken nytta?
Har stött på en hel del skadegörelse på sista tiden.
Jag blir så trött på det.
Det senaste var i dag.
Han som gräver i trädgåden, var för tillfället inne i huset
när hundarna började skälla.
En man på scooter hade svängt in på vår utfart.
Han som gräver, gick ut för att prata med honom och fick
reda på följande:
Två nätter i rad (måste väl ha varit under helgen) hade
någon/några vandaliserat en massa postlådor i trakten.
Slagit på dem med ngt. hårt föremål.
Vissa hade trillat av.
Han som gräver gick ut för att undersöka vår och våra grannars lådor, fyra i rad.
Mycket riktigt, en av dem hade fått sig en riktig omgång och blivit bucklig.
Själv såg jag faktiskt någon el några (?) postlådor på marken längs vägen, när jag åkte hem.
När han som gräver, ringde polisen, fick han inte göra anmälan.
För det måste lådans ägare göra! Byråkrati in absurdum...
Jag skulle önska att de som gör sådana idiotiska saker, förstör andras egendom -
i stället kanaliserade sin energi på annat!

Rondine

Kommentarer
Postat av: Alician

Nej, har faktiskt aldrig kollar på rent hus. Tror jag skulle bli rätt äcklad...:) men kanske ska kolla in det om de har miljötips! Tack för tipset och dina snälla ord:) Visste inte att jag var med på blogg.se-hemsidan men nu ser jag - kul:)

2009-05-26 @ 15:49:27
URL: http://ladygreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0