Intill döden trött

kan du känna så ibland?
Jag har en sån dag.
Kunde inte somna igår kväll.
För många tankar som snurrade runt, om jobbet och det som pågår där.
Ska väl erkänna att jag var uppe sent och läste bloggar också.

Har varit hemma några timmar nu.
Skönt med stillheten och tystnaden här ute på landet.
Och de underbara, underbara dofterna som kommer efter regnet.
Nu blommar den ena örten efter den andra, såg nyss mandelblommor ute på ängen.
Mitt trädgårdsland börjar arta sig, om än oändligt långsamt.
Upptäckte att den som gräver  i trädgården hade satt potatis där också!
Hmm, ganska onödigt enligt min mening.
Nu håller de i alla fall på att gro.
På väg hem, såg jag blommande hägg i en del trädgårdar.
Tyvärr, har jag ingen själv. De har också en alldeles bedårande doft...

Ska bli skönt med fyra lediga dagar. Sovmorgnar.
Lapa sol kanske?
Umgås.
Utflykter.

Nu ska fotbollsspelaren och jag, gå på en promenad.

So long.

Rondine

Kommentarer
Postat av: Marina

Till döden trött är jag varje dag när jag kommer hem från jobbet. Jobbar ju 10 timmar varje dag och är ledig på fredagar (:

Men det funkar, jobbar hellre så ön 7-17 varje dag.

Ha det bra!

2009-05-24 @ 10:32:32
URL: http://qute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0